gillbergs.blogg.se

Blond, femton and high on life

Första inlägg!

Kategori: Allmänt

Heeeej alla fina människor!
 
Den senaste tiden har jag fått massa förfrågningar och önskemål om att skaffa en alldeles egen blogg. Har alltså en tidigare med en nära kompis. Hur som helst föddes jag då den fjärde november 1998 på Akademiska sjukhuset här i Uppsala, vilket gör mig till Uppsalabo och ännu bara 14 år... Men min 15-årsdag är endast 9 dagar bort, längtar verkligen! Jag döptes till Moa Pernilla Gillberg, lite udda mellannamn där faktiskt, haha! Som sagt så bor jag också i Sveriges, without no doubts bästa stad - Uppsala, studentstaden! Eller närmare bestämt Storvreta.
Trivs otroligt bra här med underbara vänner och familemedlemmar och går i klass 9.A på högstadieskolan - Ärentuna!
 
Uppvuxen i en röd villa tillsammans med mamma, pappa och mina 2 sometimes annoying men ändå världens bästaste storebröder Erik och Sten!
Den dagen jag kom till världen så upptäckte läkarna att det var något fel, att jag bl.a ärvt samma ovanliga njursjukdom som både min mamma och mina syskon har... Men mer om det senare!
 
Skulle någon beskriva mig som person, kan jag nog med enkel hand säga att det inte skulle vara någon tuff utmaning alls...
Har ytterst svårt för att hålla tyst en sekund eller för att bli arg. Tuff, glädjespridande liten tjej med hud på näsan, kort, tanig och blond (ibland möjligtvis lite för blond, haha!) brud med stora blåa ögon. Får alltid min omgivning på bra humör och tål över huvud taget inte dramaqueens och såkallade girlygirls, då jag - uppvuxen med killar är lite mer laid-back och oftast trivs lite bättre med det motsatta könet. Haha fyfan vad vuxen och fånig jag låter... 
 
Ska även lägga på att jag har ett "brinnande" intresse för mode, kläde och styling. Ända sedan jag som liten hade olika "outfits" för varje dag och min morbror brukade skicka stora paket på posten fyllda med kläder från andra sidan Atlanten sitter det kvar. Alltså åh Amerikanska kläder är såååå to die for... 
 
Hoppas ni fortsätter läsa nu, puss och kram!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: